Förbudsskyltar # 2


____        ----------->>  Hej Qvinns!  <<-----------   __________

Jag känner mig trött och sliten som en söndergrillad Chorizo.
Dagens ämne kommer (inte helt oväntat antar jag) handla om grisar.
Nej förlåt, jag menar män.

Dagens fråga:   Hur många förbuds-skyltar med kvinnor på har ni sett i era dar???????
Jag kan inte minnas en enda. (Har dock aldrig besökt arabvärlden. Fast där skyltar de väl inte om kvinnans förbud,
hade ju täckt all tänkbar yta). 

Jag kommer nog aldrig sluta förvånas över hur mycket skyltar man måste sätta upp överallt på grund av att nära hälften av jordens befolkning är män och inte förstår hur de ska bete sig för att vi kvinnor ska stå ut.

Nedan skylt är från Tysklands-resan.





Och det är då ingen kvinna på bilden!!
För vi lärde oss redan innan vi började på dagis hur man sköter ett toalettbesök.
Jag ser det som ett mycket stort problem att inte vuxna män klarar av detta. År 2009.






Kommentarer
Postat av: Monica

Haha! Fyfan! :D

2009-06-01 @ 23:40:22
URL: http://monicaolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0