Åh Miki, Miki!



HEJSAN SVEJSAN!

Denna veckan har det inte hänt nåt särskilt roligt alls här. Eller en sak var rolig,
jag såg "Vi hade iallafall tur med vädret, igen!" Den var rolig ibland.
Också blev man ju såklart lite glad att Ella Bohlin inte får vara med och leka med
de stora barnen, för det är bara gamla gubbar som får leka i den stora sandlådan.
Alf Svensson fick ju fler kryss så det blir han som får åka till eu-parlamentet
och representera de svenska kristna.
Jag undrar om det svenska kristna idealen skiljer sig
från de kristna ideal som råder världen över?


 

"Nio månaders rättegång är över och domen klar i det senaste pedofilbrottet som skakat den katolska kyrkan. Argentinska fader Julio Grassi som stått åtalad för sexövergrepp mot en ung pojke ska avtjäna 15 år i fängelse enligt domen på onsdagen.

Men förortsdomstolen i Buenos Aires frikände honom från åtalet för övergrepp på två pojkar till.

Den 52-årige prästen har under hela rättegången betonat sin oskuld.

- Jag är förbluffad, frusen till is och förbittrad, sade han när domen fallit.

Hans försvarare sade att domen ska överklagas och åklagarna vill att de två friande utslagen omprövas i högre rätt.

Grassi är välkänd i Argentina för det av medierna hyllade välgörenhetsprojektet Felices los Ninos,
en fond som riktar sig till fattiga unga människor."


Man ska ju se allt från det positiva hållet lärde man sig i kyrkans barntimmar,
så jag måste säga att jag tycker det är hedersvärt och jättebra att han är med i ett välgörenhetsprojekt.
Han har säkert hjälpt ett och annat barn till ett bättre liv. Och det som är bra med kyrkan är
att om man gjort något fel så kan man kan bikta sig och sen är det ur världen! 

Nog om politik och religion.
Satt och kikade på Tysklands-bilderna ikväll.
Gud vad jag längtar tillbaka till Miki!!
Hon/han var så skön och avslappnad.
Fast vem blir inte det av att hänga på en dygnet-runt-öppen
bar största delen av dygnet??
*Hihi*

HÅNGEL GOTT FOLK!!!
Er Miss MONA


Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressanta åsikter du har Mona. Själv har jag alltid förbluffats över hur sådana gudsförmätna människor som lever strikt efter bibeln eller koranen kan vara så elaka mot andra människor. Sexuellt ofredande mot minderåriga tex verkar vara ett nytt budord att leva efter enligt prästerna i den katolska kyrkan.

Fy och skam säger jag.

2009-06-12 @ 14:26:44
Postat av: Cristian

Såg att du hade lämnat en kommentar på bloggen för ett tag sen - sorry för det sena svaret - men tack så hemskt mycket för komplimangen! :)



Kram!

2009-06-15 @ 01:45:31
URL: http://ichris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0