Kaffekask, kaffeslask






Fy Fabian vad Mona mår illa nu!
-(Stackars mig)-
Har vart ute på stan och ätit söndagsmiddag på Bryggan med Fridus.
De har "2 för1" där. Det var fett och gött.
Sås med fisk.  Och en läskig grön mussla som var så stor
så den fyllde hela munnen
och bara svällde och svällde när jag försökte svälja!
När vi väntade på maten spelade vi ett parti yatzy. Vi orkade inte lägga hjärnceller på att
räkna ut resultatet men jag tror jag vann. Kändes så.
Också festade vi till det med ett glas vitt till maten. Mmm det var ett smakfullt och härligt vin.
Och efter maten gick vi vidare och tog en Kaffe Karlsson och en dammsugare.
Det blev pricken över i'et. Nu snurrar allt runt som i en centrifug i magen.
Försöker stilla kräk-reflexerna med mitt estniska stomach-te.
Jag har varit nykter i mer än en vecka nu så det blev som en
allergi-chock för kroppen idag. Usch vilket gift det är.
Får väl hoppas KD får in sin lilla nippertipps-präktiga Ella Bohlin i Eu-parlamentet
så kan hon försöka ändra alkohollagstiftelsen och försöka stänga Swedish Match
så vi inte kan förstöra våra sinnen med sprit och snus.
Också hoppas jag att Gudrun Schyman får åka till bryssel och läxa upp Ella Bohlin.
Hon skulle kissa på sig om hon fick möta Gudrun i en debatt.
Go Gudrun, Go Gudrun, oh oh Go GUD-run!

Nu ska jag helga vilodagen en liten stund på sofflocket.
Och när jag gjort det ska jag dämpa min söndagsångest med hushållsuppgifter.
Jag har lyckats hålla mig borta från diskbänken i över en vecka men nu
ska jag sätta tänderna, öh jag menar händerna, i diskvattnet!


Kel till er
          /// Eder MONA

Kommentarer
Postat av: melissa

SV: tack så jättemycket :D vad jag glad jag blir! :)

2009-06-08 @ 12:54:12
URL: http://melissablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0