Söndagsmiddag med Mona

HEJ HALLÅ KÄRA LÄSARE!

Det är mycket ni inte vet om mig. Jag håller en låg profil här i rymden. Men jag undrar:
Finns det något ni vill veta? Ställ isåfall Din fråga till mig! På tisdag hade jag tänk publicera svaren,
och alla som ställer en fråga som jag besvarar får även sin länk utlagd här av mig!!!
Så gnugga geni-knölarna och fråga på!!   ;-)


Idag lanserar jag en ny kategori;  "MONAS MAT & MINGEL"
För ibland lagar jag faktiskt mat som blir ganska god, så jag anser att mina kok-kunskaper är värda att sprida världen över. Och "MINGEL" det står lite för "FEST". Det kommer bli en kombination. I det här första inlägget kommer ni få
följa med mig in i köket denna söndag då vi tillagar en söndags - brunch!! 




    
          Halloumi-ost, soja-korv och tomat.....                            Blir efter en stund i pannan en utsökt måltid!!!





                                                                      MONAS vitlökskryddade hommus!!!!

Består av:
400 gram kikärter på burk
1 dl olivolja
2 vitlöksklyftor
½ tsk spiskummin
½ tsk koriander
½ tsk salt

Mixa alla ingredienser, t.ex med en stavmixer! Lägg upp i en vacker skål, klart! Super - enkelt!

MONAS TIPS: Pudra lite paprikapulver över som ger en fin röd färg på toppen. Jag har även ansträngt mig lite extra och garnerat det hela med gräslök.
Jag kan också avslöja tipset till varför min blev smakrik och stark as hell! Jag tog dubbelt så mycket vitlök!
Och hade i chili-pulver, gurkmeja och lite peppar... Mums fili-babba!!!
Den smaken känner man även dagen efter när man vaknar, så man kan säga att man får valuta för de extra ingredienserna, HA HA....  ;-P



                                        


Tillsammans blev det så här aptitligt på tallriken. En fröjd för ögat!
Här serverade jag bulgur samt sallad och yoghurt till. Och inte att förglömma:
ketchup!!! Det passar till
allt.


Nu mina härliga vänner, nu ska jag dricka mitt kvälls-te. Då kommer jag först koka upp vatten i vattenkokaren.
Sen häller jag det över te-påsen. Super - enkelt det med!!! Fast det där vet jag att ni redan kunde. =) Jag är inte riktigt
som den där "Blondinbella" som tror att alla läsare är dumma i huvudet. Jag älskar er.

Sov gottish!!!!

PUSSAR Å KRAMAR /// ERAN MISS MONA


Kommentarer
Postat av: Sammi

Åhh, visst!:D

Men skulle du kunna va snäll och rösta på mig som veckans blogg här: http://peetraanrtre.blogg.se/

Du skulle vara en sån ängel om du gjorde det:)

2009-06-28 @ 23:30:14
URL: http://snowblack.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Mona =) Tack så jättemycket för kommentaren!, blir jätteglad. För att lägga upp pollar så rekomenderar jag www.polldaddy.com där kan du göra polls helt kostnadsfritt och välja bland olika designs. När du är färdig med pollen så kommer du få en kod till pollen. Vill du lägga in en poll i ett inlägg så klickar du på "ändra redigerare" längst ner till höger när du har skrivit ett nytt inlägg. Då får du fram det du har skrivit i annat format och där kan du klistra in pollen och så har du den på din blogg ;), jag hoppas att detta var till hjälp. Har du några frågor så är det bara att kontakta mig. Hoppas att du tittar förbi i min blogg igen =). hälsningar / Mirlinda

2009-06-28 @ 23:35:28
Postat av: Mirlinda

Hej Mona =) Tack så jättemycket för kommentaren!, blir jätteglad. För att lägga upp pollar så rekomenderar jag www.polldaddy.com där kan du göra polls helt kostnadsfritt och välja bland olika designs. När du är färdig med pollen så kommer du få en kod till pollen. Vill du lägga in en poll i ett inlägg så klickar du på "ändra redigerare" längst ner till höger när du har skrivit ett nytt inlägg. Då får du fram det du har skrivit i annat format och där kan du klistra in pollen och så har du den på din blogg ;), jag hoppas att detta var till hjälp. Har du några frågor så är det bara att kontakta mig. Hoppas att du tittar förbi i min blogg igen =). hälsningar / Mirlinda

2009-06-28 @ 23:36:03
URL: http://mirliworld.blogg.se/
Postat av: Mirlinda

Tack så jättemycket! sov så gott =)

P.s. Väldigt god mat du la ut ;) hehe

Kram / Mirlinda

2009-06-29 @ 00:14:29
URL: http://mirliworld.blogg.se/
Postat av: Mirlinda

Tack så jättemycket! =)

Sov så gott!

p.s. god mat du la ut ;)

Kram / Mirlinda

2009-06-29 @ 00:16:35
URL: http://mirliworld.blogg.se/
Postat av: MissCM

sv: grillat är gott! ;D och nu blev man jätte sugen igen efter att ha sett din bilder. ;P

2009-06-29 @ 01:20:33
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: sweet atti

Hej! Tack :) Japp den är från Gina, köptes för några månader sen och kommer användas flitigt i sommar :)

2009-06-29 @ 07:14:48
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: Linn

sv : jaha, tack :) hihi ja eller hur ??

2009-06-29 @ 07:28:16
URL: http://sweetthingss.blogg.se/
Postat av: Linn

2009-06-29 @ 07:28:34
URL: http://sweetthingss.blogg.se/
Postat av: E

tack, det behöver jag :D



kram

2009-06-29 @ 09:36:52
URL: http://powerofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0