Helgens erövring # 1




Lönehelg och grejer så då vart man ute på stan och slog runt.
Här i västsverige där jag lever och bor har de kommit på något så dumt som att byta ut
det gamla hederliga busskortet mot ett nytt som ska vara miljövänligare.
Ett plastkort som man laddar på med pengar. Men man kan inte som på de gamla se hur mycket pengar
man har kvar. Då får man fråga en maskin på tåget.
Det är inte ofta jag känner mig konservativ och bakåtsträvande, men i denna fråga känner jag mig sådan.
Särskilt nu eftersom jag har förlorat pengar på det.
Det är som så att man måste "logga ut" när man kliver av bussen, spårvagnen eller tåget,
för att resan ska avslutas. Idioti!
När jag åkte hem från puben kl 00.52 hade jag druckit några cervezas of course,
och när jag klev av glömde väl jag att stämpla ut. Det är ju inte det första man tänker på!
Man tänker ju främst på att komma av vid rätt hållplats. Och sen tänker man på om det är nåt av
värde som befinner sig ombord. Nåt 5 i 3-ragg så att säga.
Så när jag klev på bussen imorse pep kortet ilsket för det var tömt.
Då jag ej loggat ut hade kortet fortsatt ticka ned tills det inga pengar fanns kvar.
Nä, tänk förr, då kunde man köpa biljett ombord genom att betala med vanliga
sedlar och kronor. Nu är det antingen SMS-biljett eller det elektroniska nya kortet som gäller.
Jag tror vi skulle må bra av att gå bakåt i utvecklingen. Den nya tekniken är tyvärr smartare än vi är.

Tillbaka till det där med 5 i 3-raggandet.
Jag hitta inget fynd på kollektivtrafiken. Men utanför kvarterskrogen på hörnet,
där stod han.
Han hade blivit utslängd för de skulle till att stänga. Så jag kände mig som en
välgörenhets-samarit när jag tog han till min barm och lät han ligga på min soffa.
Jag la aldrig hans namn på minnet så det blir nog inget bröllop den här gången heller tyvärr.
Men jag tog ett fotografi att klistra in i min pärm.


KÖZZAR Å DUNDER
                                                       MAGISKT DÄR UNDER..

/// MONA








Kommentarer
Postat av: Anna

Vad det är roligt att läsa din blogg mona.

2009-06-03 @ 09:21:11
Postat av: MONA

Anna,

vi lever i ett öppet förhållande så vill du testa han på bilden så är det okej med mig. Du kan få hans nummer eller så ses ni på min soffa?

2009-06-08 @ 00:15:23
URL: http://missmona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0